divendres, 1 d’octubre del 2010

Pau l'autòcton.

Avui el Pau, o sigui moi, ha anat a pagar la factura del gas. La frase hauria de ser: Pau l'autòcton se'n va a pagar la factura del gas. Al principi no sabia que havia de fer, vam deixar la factura a la taula de la cuina fins ahir a la nit quan em vaig adonar que avui era l'últim dia per pagar. Total, que Pau busca a la web on pagar. L'oficina està a Kadiköy (recordem les lliçons de geografia??) i m'hi trasllado pero buscar-la.

Què ha passat? M'he perdut. O sigui, no, sabia perfectament on era però el meu mapa mental d'on estava l'oficina s'havia esborrat. Així que m'he posat a mirar la factura i he vist en petit un llistat de bancs. M'he ficat al primer que vist i he parlat amb l'únic treballador que parlava un rudimentari anglès. Total, pago i me'n vaig.

Però l'entrada no anava del gas ni de la factura. Sinó de Pau l'autòcton. És una frase invenció de la Quintana. Us enrecordeu del Teo? Teo se'n va al parc, Teo va a l'escola. Doncs el Pau és una subsititució de Teo. És un nom curt i infantil, suitable per l'ocasió.


Total, que la versió Pau l'autòcton retransmet la integració cultural del Pau a Istambul. Exemples:
- Pau l'autòcton para l'autobús al mig del carrer i hi puja en marxa
- Pau l'autòcton paga la factura del gas.
- Pau l'autòcton treu diners davant d¡un homeless.
- A Pau l'autòcton un home a l'autobús li explica un secret.
- Pau l'autòcton busca els busos per anar a la Universitat.
- Pau l'autòcton aprèn turc.
- Pau l'autòcton fa cua per la burocràcia turca.

I coses d'aquest estil. És molongui. Així sabem que Pau l'autòcton es va integrant cada cop més en la difícil cultura turca... i és genial.




PD. El dia que Pau l'autòcton vagi a resar 5 cops al dia ja no us farà tanta gràcia eh!

5 comentaris:

  1. Pau l'autòcton creua el passadís en pijama i un pot de dos kg de yogurt a les 5 de la tarda i saluda al paleta: "Merhaba"

    ResponElimina
  2. xD que boig! si te'm poses a resar 5 cops al dia et tindré por :P

    ResponElimina
  3. jajajaja xD bravo! ens encanta la integració, l'autoctonisme i en teo :-)

    ResponElimina
  4. Volem saber el secret de l'autobús. Eh, i estic molt orgullosa de la teva autoctonitat pau !

    ci vediamo questo finde.

    ELSA.

    ResponElimina
  5. Weno, això d'integrar-se està força bé. ^^
    I si t'en vas a resar, mentre no sigui cridant des de dalt del terrat......

    ResponElimina